جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم؟

برای همه‌ی ما پیش آمده است که پس از نوشیدن آب در بطری‌های پلاستیکی، بطری را در سطل زباله بیاندازیم. جالب است بدانید این بطری‌ها و سایر ترکیبات غیر قابل استفاده تشکیل شده از پلاستیک، قابل بازیافت هستند و در صورتی که بتوانید مقدار قابل توجهی از این مواد را جمع آوری کنید، به درآمد آن نیز می‌توانید نیم‌نگاهی داشته باشید.

بسیاری از افراد می‌خواهند پلاستیک‌های غیر قابل استفاده را از فروشندگان بخرند و پس از بازیافت آن را به چرخه تولید برگردانند. سوال اینجاست که ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم؟ در این مطلب از سایت بازار ضایعات قصد داریم به طور کامل  به این سوال پاسخ دهیم.

 

ضایعات پلاستیکی را کجا بفروشیم

بیشتر بخوانید: ضایعات را کجا بفروشیم؟

نحوه فروش ضایعات پلاستیک

فروش ضایعات پلاستیک راه خوبی برای کسب درآمد است، اما برای فروش این ضایعات شما باید مراحلی طی کنید. در اولین مرحله، تمامی ضایعات پلاستیک را جمع آوری کنید و برچسب‌ها، مواد غذایی یا ترکیبات غیر پلاستیکی را از آنها جدا کنید. سپس، می‌توانید آنها را به محل بازیافت پلاستیک ببرید یا در راهی ساده‌تر اقدام به فروش آنلاین این ضایعات کنید.

بنابراین برای پاسخ به این سوال که ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم؟، باید بگوییم که دو راه اصلی وجود دارد. اولی فروش ضایعات پلاستیک به صورت آنلاین و راه دوم فروش حضوری است.

چطور ضایعات پلاستیک را آنلاین بفروشیم؟

برای اینکه ضایعات پلاستیک را به صورت آنلاین بفروشید، باید پس از جمع آوری و تمیز کردن این ضایعات آنها را دسته بندی کنید. ما انواع مختلفی از ضایعات پلاستیک داریم که شامل پلی اتیلن (بطری شیر و مواد شوینده)، پلی پروپیلن(ظرف غذا، نی و بسته بندی‌های مناسب ماکروویو)، پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن ترفتالات (پارچه و منسوجات) و پلی کربنات (CD و DVD) هستند.

البته، این مثال‌ها تنها مربوط به بخشی از کاربردهای انواع ضایعات پلاستیک هستند و ممکن است در تولید محصولات دیگر نیز از انواع این ضایعات استفاده شده باشد.

پس از اینکه ضایعات پلاستیک را دسته بندی کردید، به سایت‌هایی که در زمینه خرید و فروش ضایعات فعالیت دارند مراجعه کنید. بازار ضایعات یکی از معتبرترین سایت‌ها برای خرید و فروش ضایعات است. با مراجعه به سایت بازار ضایعات، شما می‌توانید آگهی‌های خرید و فروش ضایعات پلاستیک را مشاهده کنید.

همچنین، با مقایسه قیمت روز تعیین شده توسط سایر فروشندگان، می‌توانید مناسب‌ترین قیمت را برای ضایعات پلاستیک مد نظر خود انتخاب کنید. سپس، تنها کافیست از محصول خود عکس بگیرید و آگهی خود را در سایت درج کنید. خریداران آگهی شما را مشاهده می‌کنند و به طور مستقیم با شما تماس می‌گیرند.

از دیگر مزایای فروش پلاستیک به صورت آنلاین این است که شما مستقیما ضایعات مورد نظر خود را با قیمت مشخص به خریدار می‌فروشید و فرد واسطه‌ای ضایعات را با قیمت کمتر از شما خریداری نمی‌کند.

در نتیجه همانطور که گفته شد، یکی از بهترین پاسخ‌ها به سوال ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم؟، سایت بازار ضایعات است.

 

فروش آنلاین ضایعات پلاستیک

بیشتر بخوانید : ضایعات کارتن را کجا بفروشیم؟

مراکز فروش حضوری ضایعات پلاستیک در ایران

در تمامی نقاط ایران متخصصینی که در زمینه بازیافت ضایعات پلاستیک فعالیت دارند، می‌خواهند این ضایعات را از فروشندگان بخرند. به عنوان مثال، فروش ضایعات پلاستیک در مشهد، یزد و تهران صورت می‌گیرد. قیمت تعیین شده برای ضایعات به عوامل مختلفی مانند کیفیت، شرایط بازار، هزینه حمل و نقل و قیمت ارز بستگی دارد. اما معمولا مراکز فروش حضوری ضایعات پلاستیک در یزد و سایر شهرهای ایران ضایعات پلاستیک را بر اساس وزن آنها خریداری می‌کنند.

کارخانجات تولید پلاستیک و مراکز بازیافت این ضایعات را از شما می‌خرند و پس از انجام مراحل بازیافت، آنها را به چرخه تولید برمی‌گردانند. به این ترتیب، ضایعات تجدید ناپذیر پلاستیکی به محل دفن زباله منتقل نمی‌شوند و می‌توان در تولید محصولات پلاستیکی جدید از آنها استفاده کرد.

 

برای فروش ضایعات پلاستیک چه مراحلی را باید طی کنیم؟

برای فروش ضایعات پلاستیک شما باید چندین مرحله را طی کنید:

مرحله اول: جمع آوری ضایعات

در مرحله اول،  شما باید تمامی ضایعات پلاستیکی که قصد فروش آنها را دارید جمع آوری کنید و پس از تمیز کردن آلودگی‌ها آنها را بر اساس نوعی که دارند مرتب کنید. در این مرحله، باید غذا یا برچسب روی پلاستیک جدا شود زیرا در فرایند بازیافت پلاستیک اختلال ایجاد می‌کند.

مرحله دوم: بررسی قیمت بازار

در این مرحله، با توجه به نوع ضایعاتی که دارید قیمت آن را تعیین کنید. برای این کار می‌توانید قیمت تعیین شده توسط سایر فروشندگان در بازار ضایعات را بررسی کنید.

مرحله سوم: انتخاب روش فروش مناسب

برای اینکه بدانیم ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید ضایعات را به صورت حضوری بفروشید یا آنلاین. اگر قصد فروش ضایعات به کارخانه را دارید، هزینه حمل و نقل را براورد کنید و ضایعات را به کارخانه مورد نظر ببرید.

در صورتیکه می‌خواهید ضایعات پلاستیک را به صورت آنلاین بفروشید، عکس مناسبی از آن بگیرید و به همراه اطلاعات دقیق محصول آگهی در سایت بازار ضایعات درج کنید. خریداران پس از مشاهده آگهی با شما تماس خواهند گرفت.

 

پرسودترین ضایعات پلاستیکی کدامند؟

اکنون بعد از جواب دادن به پرسش ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم؟، میخواهیم سوال دیگری را پاسخ دهیم و آن این است که فروش کدامیک از ضایعات پلاستیک برای ما سود بیشتری به همراه دارد؟

لازم به ذکر است که سود حاصل از فروش ضایعات پلاستیک تحت تاثیرعوامل مختلفی قرار دارد. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که اگر مقدار بیشتری از یک نوع ضایعات پلاستیک را داشته باشید می‌توانید آن را با قیمت بالاتری بفروشید.

علاوه بر این مورد، تقاضای بازار برای خرید برخی از پلاستیک‌ها بیشتر است. پلی اتیلن ترفتالات‌ها (PET) جزو پرسودترین ضایعات هستند. این ماده در تولید بطری‌های آب و آبمیوه استفاده می‌شود و فروش تعداد زیادی از آنها سود خوبی دارد. در واقع این دسته از پلاستیک‌ها پرسودترین بازیافت ضایعات محسوب می‌شوند.

پلی پروپیلن نیز نوع دیگری از پرسودترین ضایعات در صنایع بازیافت پلاستیک است. شما می‌توانید این نوع پلاستیک را در درپوش ظروف مختلف مشاهده کنید. جالب است بدانید پلی پروپیلن قابلیت بازیافت بالایی دارد.

برای تعیین این موضوع که فروش کدام ضایعات پلاستیک بیشترین سود را به شما می‌دهد، بهتر است در مورد قیمت روز انواع ضلایعات پلاستیک درج شده در بازار ضایعات تحقیق کنید. در این صورت متوجه می‌شوید با توجه به شرایط کنونی کدام یک از انواع این ضایعات بیشترین قیمت را دارد.

 

پرسودترین ضایعات پلاستیکی

 

قیمت هر کیلو ضایعات پلاستیک

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در پرسش ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم، قیمت است. قیمت هر کیلو ضایعات پلاستیک با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. نوع پلاستیک، تمیزی، شرایط بازار و قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت ضایعات پلاستیک خانگی و صنعتی دارد. به عنوان مثال، قیمت ضایعات پلاستیک درهم کمتر از قیمت ضایعاتی است که شامل نوع مشخصی از پلاستیک می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت این ضایعات موثر است کیفیت آنهاست. به عنوان مثال، قیمت ضایعات پلاستیک بطری نوشابه درجه یک بیشتر از ضایعات درجه دو است.

شرایط بازار نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت ضایعات پلاستیک است. اگر تقاضای بازار برای خرید ضایعات زیاد باشد قیمت آن روند صعودی خواهد داشت. در صورتیکه بازار خرید این ماده خوب نباید و افراد زیادی تمایلی به خرید آن نداشته باشند، قیمت ضایعات پلاستیک کاهش پیدا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: ضایعات آهن را کجا بفروشیم؟

 

بطری های پلاستیکی را کجا می توانم بفروشم؟

در انتهای مقاله ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم می‌خواهیم این نکته را مطرح کنیم که بطری‌های پلاستیکی غیر قابل استفاده خود را نیز می‌توانید، به چند طریق بفروشید. برای فروش ضایعات در خیابان هفده شهریور تهران یا سایر مناطق تهران به 4 روش زیر می‌توانید عمل کنید.

1. کارخانجات بازیافت:

شما می‌توانید مستقیما ضایعات بطری را به کارخانه بازیافت ببرید. این مراکز با انجام مراحل بازیافت، پلاستیک به کار رفته در بطری را به چرخه تولید برمی‌گردانند و از آن در تهیه بطری‌های جدید استفاده می‌کنند.

2. افراد واسطه:

برخی افراد و مراکز وجود دارند که در نقاط مختلف شهر اقدام به خرید ضایعات از شما می‌کنند. معمولا، این افراد ضایعات را با قیمت کمتری از شما می‌خرند و آن را به کارخانه بازیافت پلاستیک منتقل می‌کنند.

3. تولیدکنندگان پلاستیک:

گاهی اوقات، کارخانجات تولید محصولات پلاستیکی فرایند بازیافت را انجام می‌دهند تا از مواد تولید شده در تهیه محصولات جدید استفاده کنند. بنابراین، شما می‌توانید بطری‌های ضایعاتی را به کاخانجات تولید پلاستیک بفروشید.

4. مراکز آنلاین:

با گسترش اینترنت، سایت‌هایی مانند بازار ضایعات برای خریداران و فروشندگان ضایعات مختلف این امکان را فراهم کرده است که ضایعات خود را با مناسب‌ترین قیمت بفروشند. در بازار ضایعات، شما می‌توانید اگهی سایر خریداران و فروشندگان پلاستیک را بررسی کنید و همچنین آگهی فروش ضایعات پلاستیک را درج کنید. به این ترتیب، خریداران مختلف پس از مشاهده اگهی با شما تماس می‌گیرند.

 

فروش ضایعات بطری پلاستیکی

 

کلام پایانی

در این مقاله علاوه برپاسخ به سوال ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم، مراحل فروش ضایعات پلاستیک را مطرح کردیم و سپس به پرسودترین ضایعات پلاستیکی و قیمت هرکیلو ضایعات پلاستیک اشاره کردیم. در صورت نیاز به هرگونه مطالعات بیشتر در دریافت پشتیبانی، کارشناسان ما در بازار ضایعات آماده کمک به شما عزیزان هستند.

 

  • یاری
    29 آذر 1402 در 13:06

    سلام. ممنون از مطالب خوبتون.
    قیمت ضایعات پلاستیک بطری نوشابه با قیمت ضایعات پلاستیک درهم چطوری حساب میشه؟

افزودن دیدگاه