جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ضایعات آهن را کجا بفروشیم؟

ضایعات آهن را کجا بفروشیم؟ این یکی از سوالاتی است که در مواقع تفکیک دور ریختنی‌ها و یا موقع خانه تکانی با آن مواجه می شویم. به خصوص که با پیشرفت روزافزون ابزارهای تکنولوژی، در سالهای اخیر حجم ضایعات فلزی چند برابر شده است.

جالب است بدانید که در سراسر کشور، چندین تن آهن غیر قابل استفاده در پارکینگ یا انباری خانه ها جمع شده است، در حالیکه می توان به سادگی آنها را به پول نقد تبدیل کرد. حاال اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که ضایعات آهن را کجا بفروشیم پس  تا انتهای این مطلب از بازار ضایعات با ما همراه باشید.

 

ضایعات آهن و ارزش اقتصادی آن

 

مراکز فروش ضایعات آهن در ایران

در سالهای گذشته احتماال اگر از کسی سوال می کردید اضافات و ضایعات آهن را کجا بفروشیم پاسخ روشن بود، وانتی های دوره گردی که در محالت میچرخیدند و ضایعات را خریداری می کردند. اما حال چند سالی ست که راه های فروش ضایعات آهن تغییر کرده است.

در حال حاضر گزینه های متنوع تر و بهتری پیش روی شما قرار دارد. هر فرد می تواند با توجه به نوع ضایعات، حجم آنها و همچنین شرایط  خود مثلا خرید و فروش ضایعات در تهرانسر بهترین راه را انتخاب کند. به طور کلی می توان این مراکز فروش را در دو دسته کلی قرار داد:

.1 مراکز اینترنتی فروش ضایعات آهن

.2 مراکز حضوری فروش ضایعات آهن

 

مراکز اینترنتی فروش ضایعات آهن

سایت های مختلفی در زمینه فروش ضایعات فلزی در ایران فعالیت می کنند. اما ماجرا این است که باید ضایعات آهن را کجا بفروشیم و چه سایتی را انتخاب کنیم که خیالمان از بابت صحت معامله مطمئن باشد؟

در پاسخ به این سوال که اینترنتی ضایعات آهن را کجا بفروشیم اولین پیشنهاد ما به شما سایت بازار ضایعات است. بازار ضایعات یکی از بزرگ ترین و معتبرترین مراکزی است که در زمینه فروش انواع ضایعات اعم از فلزی و غیر فلزی فعالیت می کند. شما می توانید با بررسی آگهی های موجود در آن، متوجه قیمت روز ضایعات آهن مورد نظر خود شوید و بهترین خریدار را پیدا کنید.

مزیت این سایت وجود امکان ارتباط مستیقیم با مشتری است. در حقیقت بازار ضایعات امکانی فراهم میکند که شما آگهی‌های خود را در آن ثبت کنید. در صورتی که کسی نیاز به نوع ضایعات مدنظر شما داشته باشد، با شما ارتباط برقرار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ضایعات کارتن را کجا بفروشیم؟

همانطور که می بینید با استفاده از بازار ضایعات نقش دلال و واسطه گر از بین خواهد رفت. در نتیجه شما خرید بسیار مطمئن تری خواهید داشت. به علاوه خوب است بدانید که ثبت آگهی‌های خرید و فروش ضایعات  در اپلیکیشن و سایت بازار ضایعات رایگان می باشد.

سایت های دیگری مانند مستر آهن، اول ضایعات و ایران ضایعات نیز هستند که با مراجعه به آنها میتوانید اقدام به فروش ضایعات خود کنید. شما با انتخاب این مراکز، طیف گسترده‌تری از انتخاب‌ها دارید.

به علاوه از سودجویی خریدارانی که می خواهند ضایعات شما را بسیار کمتر از قیمت بازار بخرند جلوگیری می کنید. همچنین با ثبت آگهی خود در سایت بازار ضایعات خریداران مختلف با شما تماس می‌گیرند و قیمت پیشنهادی خود را بر اساس نوع و درجه بندی پسماند آهن مطرح می کنند و به این صورت شما میتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید که تمایل به انجام معامله با چه خریداری را دارید.

 

ضایعات آهن را کجا بفروشیم

 

مراکز حضوری فروش ضایعات

با وجود مزایای فراوان فروش اینترنتی، برخی همچنان ترجیح میدهند به مراکز فعال حضوری مراجعه کنند. اغلب سوال این افراد این است که ضایعات آهن را کجا بفروشیم که علاوه بر کسب سود، به خریدار اطمینان داشته باشیم. در این بخش چند مرکز بزرگ و معتبر را برای چنین مقصودی معرفی میکنیم.

اولین انتخاب بازار آهن شادآباد است. این بازار در جنوب غربی شهر تهران قرار دارد. مکان دقیق بازار شادآباد در جنوب بزرگراه فتح و پایین‌تر از چهل و پنج متری زرند قرار گرفته است. در این منطقه برای اطمینان از اینکه ضایعات آهن را کجا بفروشیم که بهتر باشد، می توانید به چندین دفتر فروش مختلف سر بزنید.

انتخاب دوم بازار آهن مکان است. آهن مکان شاید تنوع کمتری نسبت به بازار شادآباد داشته باشد. با این حال در این محل هم می توانید دفاتر متعددی برای خرید و فروش آهن آلات و ضایعات فلزی پیدا کنید.

گزینه دیگر برای فروش این قبیل ضایعات کارخانه‌ها هستند. برخی از کارخانه هایی که در حاشیه شهرها قرار گرفتهاند، مایل به خرید ضایعات آهنی شما هستند. البته بهتر است برای اطمینان بیشتر، از قبل قیمت حدودی ضایعات خود را تخمین زده باشید.

بیشتر بخوانید: ضایعات پلاستیک را کجا بفروشیم؟

مراحل فروش ضایعات آهن

حاال که دانستیم ضایعات آهن را کجا بفروشیم، جهت کسب حداکثر سودآوری از فروش ضایعات آهن، باید به برخی نکات توجه داشته باشید. در این قسمت به شرح کامل مراحل مورد نیاز برای فروش ضایعات آهن می پردازیم.

 

1. ضایعاتی که جدا کرده‌اید را با دقت بررسی کنید.

بسیاری از اقالمی که بدنه آهنی دارند دارای سیم کشی مسی هستند که خود از ارزش بالایی برخوردار است و باید آن را جدا از بدنه بفروشید. همچنین از اقلام زنگ زده‌ای که بی ارزش به نظر می رسند غافل نشوید.

آهن به کار رفته در این وسایل حتی در صورتی که بی ارزش به نظر برسند قابل بازیافت هستند. ممکن است شما هنگام بازسازی خانه خود تصمیم بگیرید شیرهای آب، لوله های قدیمی و سیم های مسی را دور بیاندازید، اما با فروش این اقلام به فرد مناسب میتوانید سود خوبی بدست آورید.

بشتر بخوانید: تفاوت ضایعات آهن و آلومینیوم 

2. از طریق اینترنت قیمت محصولات را بررسی کنید

در بسیاری از سایت ها افراد مختلف ضایعات را برای فروش میگذارند. شما می توانید با بررسی این آگهی‌ها متوجه قیمت ضایعات آهنی که دارید شوید. برای این کار بهتر است چندین سایت مختلف را بررسی کنید تا قیمت محصول که بین تعدادی از سایت ها مشابه است را پیدا کنید.

با انجام این کار پس از ارتباط با خریدار، قیمت مد نظر خود را می دانید و متوجه کم یا زیاد بودن قیمت پیشنهادی خریدار می شوید. علاوه بر آن در این صورت دیگر اینکه ضایعات آهن را کجا بفروشیم حساسیت بالایی نخواهد داشت چون قیمت نسبی مشخص است.

 

3. برای فروش با نرخ بالاتر مذاکره کنید

در برخی شرایط شما ضایعات خود را به طور منظم دسته‌بندی کردید و یا مقدار زیادی ضایعات برای فروش دارید. این موارد نکات مثبتی به شمار می آیند که به‌واسطه آن برای فروش ضایعات با قیمت بالاتر مذاکره کنید. در واقع، اگر شما حجم زیادی از ضایعات آهن داشته باشید می توانید با حداکثر سود آنها را بفروشید.

به همین علت بهتر است ابتدا ضایعاتی که برای فروش در نظر دارید را بر اساس جنسشان دسته‌بندی کنید و سپس اقدام به فروش هر دسته کنید.

 

4.  ضایعات آهن را پیش از فروش وزن کنید

با اینکار می توانید به راحتی انتخاب کنید چه وسیله نقلیه‌ای برای حمل ضایعات مناسب است. به علاوه اگر حمل‌کننده بار یا خریدار به اشتباه ضایعات را وزن کرده باشد و قیمت پایین‌تری بر اساس وزن اشتباه پیشنهاد دهد متوجه خواهید شد.

 

وزن ضایعات آهن

 

5. تمامی رسیدهای معامله را نگه دارید

شما می توانید از این رسیدها در فروش‌های بعدی خود استفاده کنید و سایر ضایعات را با نرخ بهتری بفروشید. به علاوه، این رسیدها نشان می دهند شما فروشنده معتبری هستید و در گذشته نیز ضایعات آهن را فروخته‌اید. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید اعتماد خریداران را به خود جلب کنید.

 

قیمت ضایعات آهن

یکی از سوالات مهم پس از “ضایعات را کجا بفروشیم“، نحوه تعیین قیمت ضایعات است. قیمت ضایعات تحت تاثیر میزان عرضه و تقاضا است. وقتی تعداد افراد بیشتری تمایل به خرید ضایعات مورد نظر داشته باشند قیمت ضایعات آهن افزایش پیدا کرده و بالعکس اگر افراد کمتری تمایل به خرید این ضایعات داشته باشند قیمت آن روند نزولی پیدا می کنند.

با توجه به این شرایط و رقابتی بودن فضا، کسانی که در ذهن خود این سوال را دارند که ضایعات آهن را کجا بفروشیم تا قیمت آن مناسب بوده و در دام افراد سودجو نیفتیم باید چه مواردی را بررسی کنند؟

شرایط بازار یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت است. به عنوان مثال ممکن است به طور ناگهانی بازار ساخت و ساز رونق پیدا کند و تاثیر مستقیمی بر افزایش تقاضا، و در نتیجه افزایش قیمت ضایعات آهن بگذارد. افزایش قیمت آهن نیز در ارزش‌گذاری ضایعات آن حائز اهمیت است. اگر قیمت آهن بالا برود شما شاهد افزایش قیمت ضایعات آن هستید.

با در نظر گرفتن موارد گفته شده و با توجه به نوساناتی که در قیمت ضایعات وجود دارد، شما باید پیش از فروش و جستجو برای اینکه ضایعات آهن را کجا بفروشیم، قیمت آگهی شده توسط چندین فروشنده را بررسی کنید تا متوجه قیمت روز ضایعات مورد نظر خود شوید.

 

درجه‌بندی ضایعات آهن

یکی از مواردی که نقش مهمی در قیمت ضایعات و پاسخ به این سوال دارد که ضایعات آهن را کجا بفروشیم، درجه‌بندی ضایعات است. بسیاری از ضایعات از آهن خالص ساخته نشدند و فلزات دیگری مانند مس و کروم نیز در آنها به کار رفته است، اما مقدار آهن موجود در آنها تعیین کننده قیمت است.

به بیان دیگر ضایعات بر اساس میزان آهنی که دارند به سه دسته درجه اول، درجه دوم و درجه سوم تقسیم می شوند که هر کدام از ارزش متفاوتی برخوردار خواهند بود.

 

درجه بندی ضایعات آهن

بیشتر بخوانید: ضایعات را کجا بفروشیم؟

درجه اول

اگر مقدار آهن موجود در ضایعات 97 درصد یا بیشتر باشد، آن پسماند در دسته ضایعات درجه اول طبقه بندی می شود. معمولا شاسی خودروهای سنگین، چرخ دنده‌ها، بدنه موتورسیکلت و درب و پنجره در این دسته قرار می گیرند. ضایعات درجه اول بیشترین قیمت را در میان سایر ضایعات آهن دارد.

 

درجه دوم

ضایعات آهن درجه 2 باید حداقل حاوی 94 درصد آهن باشند و سایر قسمتهای آن از فلزات دیگری مانند مس تشکیل شده باشد. معمولا بشکه های آهنی و برخی از میلگردها در این دسته ضایعات قرار میگیرند. این ضایعات نسبت به ضایعات آهن درجه یک قیمت کمتری دارند.

 

درجه سوم

آهنی که در ضایعات درجه سوم وجود دارد حدود 92 درصد است. این ضایعات از نظر کارخانه ها کم‌ارزش هستند و با قیمت کمتری خرید و فروش می شوند. معمولا ضایعات آهنی که زنگ‌زدگی زیاد داشته باشند در این دست قرار می گیرند.

درجه بندی، مهم ترین عاملی است که خریداران ارزش ضایعات شما را با آن می سنجند. اما عوامل دیگری نظیر قیمت دلار، روش بسته‌بندی و درجه تمیزی نیز بر ارزش محصول تاثیرگذار است.

جالب است بدانید بازار فروش برخی ضایعات دیگر مانند ضایعات فولاد نیز بر ارزش‌گذاری ضایعات آهن تاثیر مستقیم دارد، بنابراین بهتر است پیش از فروش، قیمت فولاد را نیز بررسی کنید.

همچنین بار دیگر تاکید می کنیم که درجه بندی ضایعات شما می‌تواند در تعیین پاسخ سوال ضایعات آهن را کجا بفروشیم موثر باشد. زیرا بر حسب دیگر مواد موجود در پسماند ممکن است بعضی مراکز تمایلی به خرید ضایعات شما نداشته باشند.

 

 

کلام پایانی

در این مقاله درباره پسماندهای آهنی به طور کامل صحبت کردیم. همچنین به این سوال پاسخ دادیم که ضایعات آهن را کجا بفروشیم . در صورت نیاز به هرگونه مطالعات بیشتر در دریافت پشتیبانی، کارشناسان ما در بازار ضایعات آماده کمک به شما عزیزان هستند.

همچنین جهت آموزش استخراج طلا از موبایل می‌توانید مقاله بعدی ما را مطالعه کنید.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه